Framgångsrik internationell företagsverksamhet kräver insikter om både kunder, konkurrenter, strategi och verksamhetsmiljöer. Du som studerar internationell marknadsföring lär dig fatta kreativa och långsiktiga beslut som bygger på analys av dessa faktorer. Studierna ger dig verktyg för att förstå kund- och konkurrentbeteende, bygga varumärken, utvärdera affärsmodeller och starta eget. Du lär dig hantera kopplingar mellan marknadsföring och andra funktioner som logistik och sköta relationer till kunder och partners i en internationell verksamhetsmiljö. Du får också insyn i hur sociala medier förändrar marknadsföringsfältet.
Grundstudier (25 sp)
- Introduktion till marknadsföring (5 sp)
- Konsumentbeteende (5 sp)
- Marknadsföringsstrategi och trender (5 sp)
2 av följande kurser erbjuds inom Öpu
- Marknadskommunikation (5 sp)
- Logistik (5 sp)
- B2B – Marketing in an International Context (5 sp)