Webbinarium om digital studie- och karriärvägledning

Välkommen på webbinariet Kohtaamisia ruudun ääressä – Digivuorovaikutus uraohjauksessa ja visualisoinnin mahdollisuudet om digital karriärvägledning.

Webbinariet hålls via Zoom 25.11.2022. Arrangör är PODI-projektet som finansieras som en del av EU:s åtgärder i samband med Covid-19-pandemin.

Webbinariet hålls på finska.

PROGRAMMET:

8.30–8.45         Tervetuloa! PODI-hankkeen kuulumisia

projektipäällikkö Anne Rouhelo, Turun AMK

8.45–9.45         Kohtaamisia ruudun ääressä –

Digivuorovaikutus uraohjauksessa Asiantuntija, uraohjaaja, Elina Karaus ja lehtori/opinto-ohjaaja Henna Vuoriranta Turun AMK

PAUS

10.00–11.15     Tehovinkit etäohjauksen visualisointiin, Canvan ja ThingLinkin esittely Opetusteknologia-asiantuntija,

opettaja Maikki Laukkanen ja verkkopedagogiikan asiantuntija, opettaja Merja Kärkkäinen, Raseko

10.45–11.30     Aamun yhteenveto ja palaute

ANMÄLNINGAR: Senast 21.11 på: ty.fi/digiuraohjaus

Den som anmält sig får Zoomlänken via e-post 23.11.

PODI-projektet har som övergripande mål att utveckla och digitalisera vägledningsprocesser och –metoder och att utveckla det digitala kunnandet och det kontinuerliga lärandet vid de medverkande yrkesinstituten, högskolorna och universiteten i Egentliga Finland. Som ett resultat av projektet utvecklas de studerandes, lärarnas och den vägledande personalens digitala kompetenser. Också karriärvägledningens innehåll, processer och tjänster utvecklas samt samarbetet inom den livslånga vägledningen regionalt.

Projektets webbplats: www.turkuamk.fi/podi

Mera om projektet på svenska.

Europeiska unionen

Hävkraft från EU 2014-2020