Under Abilabb-veckan får deltagarna djupdyka in i naturvetenskapernas värld

Denna sommar kan du bekanta dig med studier i naturvetenskaper på universitetsnivå genom Abilabb!

Under första veckan i augusti får du vistas på Åbo Akademis campus i Åbo, där du gör en djupdykning in i naturvetenskapernas värld genom laborationer, presentationer och övningar. Samtidigt har du möjlighet att bekanta dig med studieutrymmen och laboratorier i det nybyggda Aurum.

Sommarkursen är gratis för alla deltagare (max. 30 deltagare). Logi ingår i kursen för 13 deltagare. Mat och resor ingår inte.

Tidigare år har de flesta skolor godkänt att man tillgodoräknat kursen i sina studier.

Under Abilabb-veckan har du också möjlighet att ta över Åbo Akademis Instagram-konto och dela med dig av dina erfarenheter från kursen! Meddela om intresset att bli Instagram-ambassadör för en vecka i den elektroniska anmälan.

OBS! Kom ihåg att kolla med din egen rektor vad som krävs/godkänns ifall du vill få kursen tillgodoräknad!

Målgrupp: gymnasister

Förkunskapskrav: motsvarande minst två kurser i kemi eller fysik

Anmälan: elektronisk anmälan senast 12 maj

Info: Anna Fogde, kursansvarig [anna.fogde@abo.fi]

Abilabb arrangeras av Skolresurs tillsammans med Åbo Akademis Fakultet för naturvetenskaper och teknik.