Seminarium om bättre arbetshälsa med hjälp av Lean-metoden

Medarbetare och ledare inom social- och hälsovårdsområdet välkomnas till en eftermiddag där vi förenar Lean- och arbetshälsa. Lean-filosofin erbjuder ett systematiskt sätt att ta vara på medarbetarnas kompetens och ideér med en förbättrad arbetshälsa som resultat.

Seminariet arrangeras torsdagen den 14 november 2019, kl. 12-17. Det tvåspråkiga seminariet är avgiftsfritt.

Program:

Kl. 11.45 Registrering

Kl. 12.00-13.15 Mistä oikein puhumme, kun puhumme työhyvinvoinnista? Kirsi Heikkilä-Tammi

Kl. 13.15-13.45 Kaffe

Kl. 13.45-16.30 Förbättra, leda och skapa laganda med Lean, Bengt Savén

Kl. 16.45 Avslutning

Bengt Savén är adjungerad professor i Hållbart Ledarskap och Systematisk Förbättring på Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) i Stockholm. På KTHs LeanCentrum arbetar han med forskning och undervisning.

Kirsi Heikkilä-Tammi, PhD, är forskningsledare vid Tampereen yliopisto, työhyvinvoinnin tutkimusryhmä.

Anmälning senast 31.10 på: https://network.novia.fi/Events/94/Apply

Plats: Auditorium Florence, Yrkeshögskolan Novia, Wolffskavägen 31, Vasa.

Kontaktperson: carina.gadda@novia.fi

Seminariet arrangeras som en del av projektet HYVINVOIVA HOIVA – VÄLMÅENDE OMSORG. Projektet finansieras av Social- och hälsovårdsministeriet genom Europeiska socialfonden åren 2019–2021. Projektet genomförs av Åbo Akademi/Centret för livslångt lärande, Tampereen yliopisto/Johtamisen ja talouden tiedekunta, Laurea-ammattikorkeakoulu och Yrkeshögskolan Novia. Projektet riktar sig till äldreomsorgsenheter i Birkaland, Egentliga Finland, Nyland och Österbotten. Mera om projektet på: www.abo.fi/hyvinvoivahoiva

Uppdaterad 16.9.2019