Öppna universitetet utser årets lärare

Ann-Sofie Smeds-Nylund arbetar på Åbo Akademi som universitetslärare i pedagogik. Hennes motivation i livet är att ständigt utvecklas och samtidigt sporra studerande till resultat. Foto: Stefan Westergård.

Årets lärare vid Åbo Akademis öppna universitet är PeM Ann-Sofie Smeds-Nylund

Motiveringen lyder som följer: Ann-Sofie Smeds-Nylund har årligen haft många vuxenstuderande på sina kurser i pedagogik i kombination med god genomströmning. Ann-Sofie är en skicklig handledare som ser människan, vilket framgår av den positiva  feedbacken i hennes kursutvärderingar.

Här följer några exempel på feedback från kursutvärderingar: ”Läraren är motiverande och inspirerande”, ”Föreläsaren är behaglig att lyssna till och delgav oss kursdeltagare många intressanta funderingar som i sin tur ledde till utvecklande diskussioner” och ”Vi har haft en inspirerande, lugn, kunnig och saklig föreläsare, jag har lärt mig mycket – på många olika sätt: tack.”

Uppdaterad 14.5.2018