Akademiforum: Livesändning från #ingenmobbning!

Mobbning är ett samhällsproblem. Allt fler unga människor lider av psykisk sjukdom som en följd av mobbning. En stor del av mobbningen sker i dag på sociala medier och blir allt svårare att förhindra och också att bevisa. Hur ska samhället agera för att ungdomar inte ska utsättas för mobbning? Eller ungdomar att inte bli mobbare? Är det ungdomarna, skolan eller föräldrarna som har ansvaret?
Därför arrangerade Vasabladet och Centret för livslångt lärande seminariet ”Ingen mobbning” i samarbete med elevkårer. Diskussionspanelen fick en bred representation av bl.a. ungdomar, skolledare och forskare som gjorde en djupdykning i samhällsproblemet. Detta gick av stapeln den 13 februari vid Academill i Vasa. Om du missade seminariet kan du ta del av videon i efterhand!
Inspelningen från tillfället är tillgänglig för icke-prenumeranter under en veckas tid; från 5.3 till 12.3.2019 https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/267620

VBL och CLL-logon

Uppdaterad 28.2.2019