Yrittäjyyden, yrittäjämäisen toiminnan ja työelämäosaamisen edistäminen

1.1.2017–31.12.2019

Projektägare

Åbo Akademi

Övriga projektparter

• Aalto
  • Samarbetsparter

• Aalto
  • Hanken
  • Metropolia
  • Uleåborgs universitet
  • Tammerfors tekniska universitet
  • Helsingfors universitet
  • Finansiär

• Undervisnings- och kulturministeriet
  • Budget

1 630 000 euro

Åbo Akademis del av budgeten

285 000 euro (17%)

The project focuses on introducing embedded entrepreneurship to higher education. The aim is to integrate entrepreneurship into teaching and facilitate an entrepreneurial mindset among students at the participating higher education institutions.

A common challenge in teaching activities is developing the students’ ability to tolerate change, to be entrepreneurial, and to make impact.

Entrepreneurial skills are therefore an important part of higher education. The project aims at developing and piloting embedded entrepreneurship, and creating educational material for teachers in higher education. The foremost aim is to reach out to students by embedding entrepreneurship in existing courses and study modules, strengthening their entrepreneurial skills.

Anna-Greta Nyström

i företagsekonomi, särskilt internationell företagsverksamhet

Handelshögskolan

Fakulteten för samhällsvetenskaper, ekonomi och juridik