Så här registrerar du dig som alumn

När du registrerar dig som alumn skapar du samtidigt din egen alumnsida. Där kan du upprätthålla dina uppgifter samt välja på vilket sätt du vill stå i kontakt med Åbo Akademi.

Så här går det till

Klickknapp med glada människor
Registrera dig här.

Gå till adressen alumni.abo.fi. Där  registrerar du dig genom att

• uppge din e-postadress. Du får då per e-post ett bekräftelsemeddelande som innehåller med en verifieringslänk. Du kommer till din egen alumnsida genom att klicka på verifieringslänken.

Fyll i dina uppgifter och välj vad du vill ta del av

När du kommer till din alumnsida första gången, så frågar vi efter ditt personnummer. Det gör vi för att vi ska kunna identifiera dig i vårt studieregister. Vi vill poängtera att numret aldrig lämnas ut till utomstående.

På din profilsida kan du fylla i såväl dina person- och utbildningsuppgifter som din arbetslivserfarenhet. Du kan också välja vilka tjänster och verksamhetsformer du vill ta del av.

Nu är din profil klar!

När du vill uppdatera dina uppgifter

När du vill uppdatera dina uppgifter, så går du åter alumni.abo.fi, fyller i din e-post igen och får då på samma sätt per e-post en länk som leder dig till din egen alumnsida. Om du vill byta e-postadress, så skriver du helt enkelt in den nya adressen i adressfältet på startsidan.

Frågor? Hör av dig till alumnikoordinator@abo.fi

Registrera dig här.

Uppdaterad 21.10.2021