Ny gratiskurs på nätet om energiomställning och hållbar ekonomi

Världen står inför miljöutmaningar utan motstycke. För att hantera dem krävs en omställning från fossila bränslen till förnybara energikällor.

I den nya MOOC-kursen Energy Transition and Sustainable Economies om energiomställning och hållbar ekonomi kan du lära dig hur denna energiomställning ser ut och hur den kan bli verklighet.

Kursen är tillgänglig på nätet via FutureLearn och kan genomföras kostnadsfritt under en period av fem veckor. Du kan registrera dig till kursen och börja studera när som helst. Kursspråket är engelska.

Läs instruktionerna för att delta i kursen på FutureLearn. Om du studerar vid Åbo Akademi kan du anmäla dig till kursen via ÅA:s studiehanteringssystem Peppi.

Åbo Akademi erbjuder denna MOOC i samarbete med Yrkeshögskolan Novia, Vasa universitet, Vasa yrkeshögskola och Hanken.

Vad är en MOOC? En så kallad massive open online course är en kostnadsfri nätbaserad kurs som är tillgänglig för vem som helst, var som helst i världen.