Aktuellt

Hollós och PARKS vann Nordic Life Sciences Awards

Patrik Hollós
Patrik Hollós.

Forskare Patrik Hollós vann den akademiska klassen i Nordic Life Sciences Awards för projektet PARKS. Priset delades ut i samband med NLSDays i Malmö i september.

Hollós är en av drivkrafterna i forskargruppen Parkinson’s Biomarker Test (PARKS), som leds av professor Eleanor Coffey vid det för Åbo Akademi och Åbo universitet gemensamma centret för biovetenskaper, Turku Bioscience. Gruppens övriga medlemmar är Dani Flinkman, Ye Hong, Prasanna Deshpande, Veronica Fagerholm och Peter James, samt samarbetspartner Valtteri Kaasinen.

I prismotiveringen står: ”This year’s prize in the academic class goes to Patrik Hollós of Åbo Akademi University / Spark Finland for his development of breakthrough technology for the early detection of Parkinson’s Disease. The research behind Hollós & team addresses a great medical need and has proven exciting, acknowledged even by the Michael J. Fox Foundation. Not only is there high commercial value, but the technology is likely to lower barriers to further investment in drug discovery for Parkinson’s, as well as bring long-lasting value to afflicted individuals and their families.”