Vetenskapsklubben Rymdäventyret erbjuds i Vasa i juni

I rymden finns det planeter, satelliter, meteoriter och rymdvarelser …eller hur var det nu igen?  LUMA-center Pohjanmaa och Skolresurs erbjuder elever i åk 1–3 möjligheten att komma med på den tvåspråkiga vetenskapsklubben Rymdäventyret i Vasa. I denna kostnadsfria klubb får barnen under tre dagar bland annat bekanta sig med satelliter, rymdspel och skapa fantasifulla rymdvarelser. Välkomna med på Rymdäventyret!

Vetenskapsklubben Rymdäventyret

Datum: tisdag 4.6 – torsdag 6.6.2024

Tid: kl. 9-12

Plats: SAGA-vetenskapsklass, Technobothnia, Vasa universitet

Anmälan till klubben öppnar den 22 april kl. 8 via denna länk.

Maxantalet deltagare är 15, och deltagare som inte var med på förra årets klubb prioriteras. Alla deltagare står själva för sin försäkring. Mer information skickas ut till de anmälda ungefär en vecka innan klubbstarten.

Frågor? Ta kontakt!

• på svenska: Skolresurs, elin.kjellberg@abo.fi
  • suomeksi: Saana Söderlund, saana.soderlund@uwasa.fi

Avaruudessa on planeettoja, satelliitteja, meteoriitteja ja avaruusötököitä, vai onko? LUMA-keskus Pohjanmaa ja Skolresurs kutsuvat 1-3 -luokkalaisia kaksikieliseen Avaruusseikkailu -tiedekerhoon tutkimaan avaruutta. Kielikylpy-periaatteella toteuttavassa maksuttomassa kerhossa lapset pääsevät muun muassa tutustumaan satelliitteihin, avaruuspeliin ja luomaan mielikuvituksellisen avaruusötökän. Kolmen päivän seikkailu avaruudessa voi alkaa!

Avaruusseikkailu-tiedekerho

Päivämäärä: ti 4.6. – to 6.6.2024

Aika: klo 9-12

Paikka: SAGA-tiedeluokka, Technobothnia, Vaasan yliopisto

Ilmoittautuminen kerhoon aukeaa huhtikuussa.

Kerhoon mahtuu 15 kerholaista. Jokainen kerholainen vastaa omasta vakuutuksesta. Ilmoittautuneille lähetetään erikseen lisätiedot ja vahvistus kerhosta noin viikkoa ennen kerhon alkamista.

Lisätietoa antaa:

• suomeksi: Saana Söderlund, saana.soderlund@uwasa.fi