Målet med projektet är att öka universitetens smidighet, kunnande och förmåga att designa och erbjuda kundorienterade tjänster för kontinuerligt lärande och mikromeriter för näringslivets utbildningsbehov.
Vi skapar en gemensam förståelse för vad kundorienterat kontinuerligt lärande är; hur man implementerar det proaktivt och effektivt, och hur man integrerar kontinuerligt lärande i högskolornas dagliga arbete och processer. Projektet utvecklar verksamhetsmodeller och praxis som stärker och främjar universitetens deltagande i det nationella utvecklingsarbetet för det kontinuerliga lärandet.
Projektåtgärder
Åtgärd 1. Information och kommunikation om projektets resultat.
Åtgärd 2. Påverka attitydklimatet. Positiva, kundnära artiklar i olika kommunikationskanaler och tidningar, reportage och berättelser om framgångsrika experiment och resultat i universitetens interna nyheter och i högskolenätverket.
Åtgärd 3. En guide eller verktygslåda skapas, som innehåller praktiska verktyg och instruktioner för att främja mikromeriter och kontinuerligt lärande i utbildning och arbetsliv.










