Åbo Akademi i Vasa 50 år

Vi bjuder på tre akademiforum under jubileumsåret

Den här sidan kommer att uppdateras med datum och rubriker efter hand!

Akademiforum är föreläsningar öppna för allmänheten.

Allt vi gör är vetenskap. Eller det mesta kan i alla fall förklaras genom vetenskap. Vid Åbo Akademi görs många olika former av vetenskap, på olika sätt, inom många olika områden.

Jubileumsårets första akademiforum ordnas av fakulteten för pedagogik och välfärdsstudier i mars 2024.

För det andra akademiforumet står fakulteten för samhällsvetenskaper, ekonomi och juridik. Den här föreläsningen ordnas i april.

Det tredje akademiforumet ordnas av fakulteten för naturvetenskaper och teknik. Det här blir jubileumsårets sista akademiforum och ordnas i oktober 2024.

Vetenskapen är till för alla, inte endast för dem som har forskning som arbete. Därför strävar vi efter att på olika sätt göra forskningen och forskningsresultaten – vetenskapen – tillgänglig för alla. Ett sätt är att ordna, eller delta i, olika evenemang som är öppna för allmänheten och där visa upp delar av den forskning som bedrivs vid Åbo Akademi.

Välkommen med, tillsammans skapar vi framtidens bildning och vetenskap!