Aktuellt

Rekordintresse för höstens UniYH-dagar

Årets UniYH-dag i Åbo 12.11.2021 lockade rekordmånga besökare då över 1100 studerande på andra stadiet deltog i evenemanget. Kommande fredag ordnas evenemangets motsvarighet i Vasa.

Under UniYH har studerande på andra stadiet möjligheten att besöka Åbo Akademis campus för att lära sig mera om verksamheten vid universitetet. Dagen bjuder traditionellt på föreläsningar och presentationer om de utbildningsalternativ som erbjuds vid Åbo Akademi och vid Yrkeshögskolan Novia.
Förutom information om utbildningarna får deltagarna ta del av paneldiskussioner om till exempel studieliv, internationellt utbyte och livet efter studierna.
I år ingick även guidningar i Asa, Arken och Aurum.

Kommande fredag, 19.11 2021, ordnas evenemanget även i Vasa. Under den dagen deltar förutom Åbo Akademi och Yrkeshögskolan Novia också Svenska Handelshögskolan i programmet.

UniYH 2021
Janeta Österberg på UniYH 2021.
UniYH 2021
Alexander Bock på UniYH 2021.
Rickard Lindholm och Amanda Byskata
Abiturienterna Patricia och Ella på UniYH 2021