Pressinbjudan

8.11.2018
Åbo Akademi

Kansler för Åbo Akademi premierar framgångsrik forskning

Kristinapriset 2018 och Gaddpriset 2018 delas i år ut onsdagen den 14 november. Prisen delas ut av Åbo Akademis kansler som en del av Åbo Akademis premieringssystem för framgångsrik forskning.

En presskonferens där pristagarna offentliggörs arrangeras onsdagen den 14 november 2018 kl. 12.00–13.00 i seminarierum Glaset, Axelia II (vån. 4), Biskopsgatan 8, Åbo. Medierna önskas välkomna att delta, vi bjuder på matig lunchsmörgås.

Vid presskonferensen deltar Åbo Akademis kansler Ulrika Wolf-Knuts och de två pristagarna.

Prisutdelningen sker samma dag ca kl. 14.30 som avslutning på vetenskapsdagen ÅAU Research Day.

Kristinapriset utdelas inom fakulteten för humaniora, psykologi och teologi, fakulteten för pedagogik och välfärdsstudier samt fakulteten för samhällsvetenskaper och ekonomi. Gaddpriset utdelas inom fakulteten för naturvetenskaper och teknik.

Priset tilldelas en professor. Prissumman på 20 000 euro är inte personlig utan tillfaller det ämne pristagaren representerar.

För mera information:
Åbo Akademis kansler
Ulrika Wolf-Knuts

Programmet för ÅAU Research Day finns på adressen:

Med vänlig hälsning,
Mia Henriksson