Aktuellt

Bothnia Learning Hub tilldelades pris av UKM för bästa nätverkande

Bothnia Learning Hub är ett av regeringens spetsprojekt för att utveckla lärarutbildningen. Idag, 29.11.2018, tilldelades projektet ett pris för bästa nätverkande och samarbete. Priset utdelades i samband med Undervisnings- och kulturministeriets lärarutbildningsforum, oppettajakoulutusfoorumi i Helsingfors.

Bothnia Learning Hub utnyttjar digitaliseringens möjligheter. Projektet vidareutvecklar och sprider god praxis av digitala lärandemiljöer och experimenterar med nya teknologier och arbetssätt. I fokus är lärarutbildningen vid Åbo Akademi och lärare på fältet.

Professor i vuxenpedagogik Petri Salo ansvarar för projektet med Yvonne Backholm som projektledare.

– Det här är ett väldigt fint erkännande för att vi verkligen har lyckats. Det känns faktiskt fint, säger Backholm om priset.

Priset mottogs av Ann-Sofi Härmälä-Braskén och John Henriksson som är medlemmar i den operativa arbetsgruppen.

Mera om Bothnia Learning Hub.

Här kan du se en filmsnutt från prisutdelningen.

Mera om UKM:s seminarium Opettajankoulutusfoorumin juhlaseminaari.