ÅAS delade ut rosor till ÅA-anställda

Åbo Akademis Studentkår (ÅAS) delar årligen ut ros istället för ris till anställda vid Åbo Akademi som enligt kåreniterna förtjänar ett extra tack för sin arbetsinsats. Alla studentkårens medlemmar har fått skicka in nomineringar för potentiella mottagare. I år är det 23:e gången som studentkåren delar ut rosor.

Styrelsen fick in totalt 82 nomineringar och beslöt dela ut rosor till 10 personer. Rosorna med diplom delades ut i veckan som ledde upp till Valborg.

”Vi är enormt glada över att få dela ut rosor till personalen. Att först i nomineringarna få se så många studerande som vill visa sin tacksamhet åt personalen och sedan se hur mycket rosorna betyder när vi överräcker dem. Vi möttes både av skratt och glädjetårar. Det är just det som gör att Åbo Akademi känns som hemma. Om man bara kunde dela ut oändligt med rosor!” berättade styrelseordförande Ina Laakso efter årets utdelning.

I år gick rosorna till:

Margareta Björklund-Sänkiaho, Professor i energiteknik