Kirjoita tähän hakemasi!

Vierailijoille: Koronaviruksen aiheuttamat suositukset

WHO on 11.3. luokitellut koronaviruksen leviämisen pandemiaksi. Åbo Akademi seuraa jatkuvasti tilannetta ja toimii tartunnan leviämisen rajoittamiseksi sekä turvatakseen opiskelijoiden ja henkilökunnan terveyden.

Tietoa kaikille Åbo Akademin vierailijoille:

Kaikki tapahtumat Åbo Akademin tiloissa kielletään niin kauan kuin poikkeusolot jatkuvat, eli ainakin 13.5. asti. Järjestäjien kuuluu lykkätä tapahtumat, järjestää ne etänä tai perua ne.

– Tohtorinväitöstilaisuudet järjestetään virtuaalisti.

– Lue enemmän peruuntuneista tai siirretyistä yleisötapahtumista tämän linkin takaa.

Tietoa ulkomailta Turkuun tai Vaasaan tuleville Åbo Akademin vierailijoille:

– Ole yhteydessä Åbo Akademin yhteyshenkilöösi, jos suunnittelet vierailua ulkomailta.

– Suomen ajankohtaista tilannetta voi seurata THL:n sivustolla: https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19

– Jos sairastut vierailusi aikana, seuraa ystävällisesti THL:n ohjeita Suomeen saapuville matkustajille. Neuvoja toimista tartunnan sattuessa saat myös seuraavista:

• Kansallinen päivystysapu, p: 116 117.
  • Turku: Turkulaisille tarkoitettu koronaneuvontapuhelin, p. 02 266 2714 palvelee arkisin klo 8–15, päivystyksen puhelinneuvonta +358 2 313 8800.
  • Vaasa: Keskussairaalan päivystyspolikliniikka p. +358 6 213 1310 toimistoajalla (ma–to 8.00–16.00 ja pe 8.00–14.15), ja toimistoajan ulkopuolella p. +358 6 213 1001.
  • Suomalaisten henkilöiden tulee ensisijaisesti olla yhteydessä omaan terveysasemaansa. Soita aina ennen käyntiä terveydenhuollossa.

Muutamia yleisiä neuvoja koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi:

1. Pidä huolta käsihygieniasta: pese kädet huolellisesti saippualla ja vedellä äläkä kosketa silmiäsi, suutasi tai nenääsi.
  2. Pysy ajan tasalla seuraamalla THL:n sivustoa.
  3. Harkitse vakavasti ennen matkustamista – voiko tapaamisen hoitaa muulla tavoin?

Åbo Akademin opiskelijoille ja henkilökunnalle

Oletko opiskelijana, tutkijana tai muun henkilökunnan edustajana Åbo Akademissa? Tarkempia ohjeita löydät täältä: https://www.abo.fi/fi/uutiset/abo-akademin-henkilokuntaa-ja-opiskelijoita-koskevat-maaraykset/