Kirjoita tähän hakemasi!

Varhaiskasvatuksen opettaja, monimuotokoulutus

Varhais­kasva­tuksen­ opettaja,­ moni­muoto­koulutus

Työskenteletkö jo varhaiskasvatuksessa, mutta sinulla ei ole muodollista pätevyyttä ja kelpoisuutta? ÅA:n monimuotokoulutuksessa voit suorittaa kasvatustieteen kandidaatin tutkinnon työn ohessa, vaikka et asuisi Vaasassa tai Vaasan lähellä. Monimuotokoulutuksen kautta voit kuitenkin opiskella yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa ÅA:n Vaasan kampuksella.

Varhaiskasvatuksen opettajan työ on vastuullista ja luovaa. Opit erilaisista yhteyksistä, joissa lapset toimivat sekä siitä, miten nämä huomioidaan varhaiskasvatuksen toiminnassa. Kehität tietoa ja taitoja, joilla voit tukea lapsen kasvua, kehitystä ja oppimista sekä edistää hyvinvointia (Opetushallitus, 2020). Koulutuksesi antaa myös tietoa erityistä tukea tarvitsevista lapsista sekä siitä, miten voit opettajana tukea kaikkien lasten omia oppimisedellytyksiä.

Tämä monimuotokoulutus on lähinnä suunnattu varhaiskasvatuksessa työskenteleville. Koulutus tuottaa kelpoisuuden varhaiskasvatuksen opettajan tehtäviin varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa. Koulutuksen kesto on 2-3 vuotta. Koulutuksessa annetaan lähinnä verkko-opetusta ja työelämälähtöisiä tehtäviä, ja lähiopetusta paikan päällä Vaasassa järjestetään noin 1-2 viikonloppua lukukaudessa. Etäopetusta järjestetään kahden viikon välein. Työelämälähtöiset tehtävät voivat tarkoittaa sitä, että opintoihin liittyviä tehtäviä suoritetaan omassa työssä varhaiskasvatuksessa. Lisäksi koulutukseen sisältyvät ohjatut harjoittelut.

Laajuus

180 op / 3 v.

Paikkakunta

Vaasa, Verkko-opetus

Opetuskieli

Ruotsi

Hakuaika

13-27.3.2024 klo 15.00

Hae

Haku on avoinna 13 – 27.3.2023 klo. 15.00.

Varhaiskasvatuksen opettaja työelämässä

Useimmat varhaiskasvatuksen opettajat työskentelevät joko kunnallisella tai yksityisellä sektorilla, pääasiassa päiväkodeissa mutta myös ryhmäperhepäivähoidossa tai esikouluopettajina peruskouluissa. Leikin ja muun toiminnan lisäksi varhaiskasvatuksen opettajan työ sisältää musiikki- ja liikunta-aktiviteetteja, kielellisesti kehittävää toimintaa sekä lasten oppimista tukevia tutustumiskäyntejä. Erityisesti ruotsinkielisille varhaiskasvatuksen opettajille on suuri kysyntä, joten alan työllisyysnäkymät ovat erinomaiset. Tässä ihmisläheisessä ammatissa pääset todellakin vaikuttamaan lasten elämään – joka päivä!

Bonus: Åbo Akademi tarjoaa kiinnostuneille kasvatustieteen kandidaateille mahdollisuuden laajentaa osaamista varhaiskasvatustieteen maisteriopinnoilla.

Käyntiosoite

Rantakatu 2