Kirjoita tähän hakemasi!

Åbo Akademi saa oikeuden kouluttaa oikeustieteen maistereita

Åbo Akademille on myönnetty oikeus täysimittaiseen oikeustieteen koulutukseen kandidaatista tohtorin tasolle. Laajennettu koulutus alkaa vuonna 2023.

Suunnitelmien mukaan Åbo Akademin oikeustieteen maisteriohjelma keskittyy erityisesti kahteen osa-alueeseen: ulkomaankauppa- ja kauppaoikeuteen sekä kansainväliseen oikeuteen ja ihmisoikeuteen. Nämä ovat jo nyt tärkeitä painopisteitä Åbo Akademin opetuksessa ja tutkimuksessa.

– Laajentunut koulutus antaa opiskelijoille monipuolisempia mahdollisuuksia ja tarjoaa paremman tilaisuuden vastata alueellisiin tarpeisiin. Olemme erittäin iloisia tästä uudistuksesta, josta kaikki hyötyvät pitkällä tähtäimellä ja olemme varmoja hyvästä yhteistyöstä muiden yliopistojen kanssa. Tulemme rakentamaan vahvan ja monihaaraisen juriidisen osaamisympäristön, sanoo Mikael Lindfelt, Åbo Akademin vt. rehtori.

Åbo Akademin oikeustieteen koulutusoikeuteen kuuluu täällä hetkellä notaarin tutkinto kandidaattitasolla. Åbo Akademi on hakenut täyttä koulutusoikeutta lainopillisen koulutuksen alalla parantaakseen opintopolun jatkuvuutta ja vastatakseen ruotsinkielisen juridisen osaamisen tarpeeseen.

Laajennetun koulutusoikeuden myönsi tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen (kesk.) maanantaina 10.1.2022.

Lisätietoja:

Mikael Lindfelt, Åbo Akademin vt. rehtori.
Puhelin: 050 544 2628
S-posti: mikael.lindfelt@abo.fi