Kirjoita tähän hakemasi!

Rehtorin kanslia muuttaa Humanisticumiin

Åbo Akademin rehtori ja vararehtorit muuttavat syksyn lopulla Piispankatu 13:ssa sijaitsevaan Humanisticum-rakennukseen.

Tarkoituksena on tuoda yliopiston operatiivinen johto ja akateeminen toiminta lähemmäs toisiaan. Humanisticum tarjoaa tähän tarkoitukseen sopivat tilat. Rakennus on kampuksen sydämessä, ja muuton myötä Åbo Akademin tilojen käyttö tehostuu.

– Muuton jälkeen rehtorin kanslia sijaitsee keskeisellä paikalla Åbo Akademin Turun kampuksella. Toivomme, että siitä tulee aktiivisen toiminnan paikka, jossa kynnys johdon tapaamiseen on matala, sanoo rehtori Moira von Wright.

Humanisticumissa sijaitsee nykyisin muun muassa Donner-instituutti, jonka toiminta jatkuu rakennuksen ensimmäisessä kerroksessa. Rehtorien käyttöön tulee toisen kerroksen toimisto- ja kokoustiloja. Niille, joilla nyt on työhuone toisessa kerroksessa, tarjotaan tarvittaessa korvaavat tilat.

Åbo Akademin rehtorilla on jo ennestään ollut käytössään erilaisia tilaisuuksia ja vastaanottoja varten tilat Humanisticumin ensimmäisessä kerroksessa, ja muuton jälkeen ne tulevat entistä ahkerampaan käyttöön.

Humanisticumiin siirtyvät rehtorien lisäksi hallintojohtaja, johdon assistentti sekä suunnittelu- ja kehitysjohtaja. Keskushallinto toimii jatkossakin Åbo Akademin päärakennuksessa Tuomiokirkontorilla.

Päärakennuksella on merkittävä ja keskeinen asema Åbo Akademin toiminnassa myös tulevaisuudessa. Yliopiston hallituksen ja hallinnon kokoukset pidetään päärakennuksessa, jonne jäävät myös keskeiset hallinnolliset toiminnot.