Kirjoita tähän hakemasi!

Ralf Törngren -palkinto opiskelija Nicolina Nordmanille

Åbo Akademin säätiö jakaa Ralf Törngren -palkinnon tänä vuonna valtiotieteiden kandidaatti Nicolina Nordmanille. Palkinto myönnetään vuosittain Åbo Akademin opiskelijalle tai työntekijälle, joka on opintojensa tai työtehtäviensä ohella toiminut ansiokkaasti Åbo Akademin tai sen ylioppilaskunnan kehittämiseksi. Palkintosumma on 7 000 euroa.

Vuonna 1998 Kristiinankaupungissa syntynyt Nicolina Nordman aloitti yhteiskuntatieteiden opintonsa Åbo Akademissa vuonna 2017. Nordmanilla on ollut montaa rautaa tulessa koko opintojensa ajan. Hän on muun muassa toiminut SF-seuran puheenjohtajana sekä Åbo Akademin ylioppilaskunnan valtuuston ja hallituksen puheenjohtajana. Opiskelijoiden hyvinvointi ja arki ovat hänelle sydämen asioita.

– Edeltäjäni ja heidän panoksensa motivoivat minua tekemään työtä näiden asioiden parissa. He ovat inspiroineet minua seuraamaan samoja jalanjälkiä ja työskentelemään paremman huomisen puolesta, sekä tekemään opiskelijakunnan toimintaa näkyvämmäksi. Yhteistyöllä pääsee paljon pidemmälle. Tuntuu aivan uskomattomalta saada tällä tavalla tunnustusta tekemästään työstä. Niin moni opiskelija tekee kovasti töitä yhdistysten ja ylioppilaskunnan hyväksi, joten otan palkinnon vastaan suurella nöyryydellä, Nordman sanoo.

Nicolina Nordman.
Opiskelijoiden hyvinvointi ja arki ovat Nordmanille sydämen asioita.

Kolme eri tahoa nimitti Nordmanin Ralf Törngren -palkinnon saajaksi: Åbo Akademin ylioppilaskunta, Åbo Akademin rehtori sekä yhteiskuntatieteiden, kauppatieteiden ja oikeustieteiden tiedekunta. Åbo Akademin säätiön hallitus julistaa Ralf Törngren -palkinnon saajan ehdokkaiden perusteella. Monet Nordmanin nimittäneet korostivat hänen sitoutumistaan sekä opiskelijoiden että henkilökunnan hyvinvoinnille, taloudelliselle tilanteelle sekä tasa-arvolle.

– Nicolina Nordmanilla on luontaisia johtajuusominaisuuksia, jotka voidaan tiivistää selkeyteen, kykyyn delegoida vastuuta ja kannustaa aloitteellisuuteen samalla kun hän itse pystyy olemaan rakentavalla tavalla ratkaisukeskeinen, aina kannustava ja positiivinen, sanoo rehtori Mikael Lindfelt.

Nordmanin on tarkoitus valmistua valtiotieteiden maisteriksi ennen kesää. Hän on äskettäin muuttanut Helsinkiin ja aloittanut työt ministeri Sandra Bergqvistin eduskunta-avustajana.

Ralf Törngren -palkinto jaettiin Åbo Akademin säätiön valtuuskunnan kevätkokouksen yhteydessä Turussa 7. toukokuuta.

Lue lisää palkinnosta säätiön lehdistötiedotteesta.