Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Palkintojenjako Åbo Akademin lukuvuoden avajaisten yhteydessä 2021

Palkintoja ja apurahoja jaettiin avajaisten yhteydessä seuraavasti:

Harry Elvingin rahastosta:

Tutkijapalkinto

PsT Alessandro Tadei saa 5 000 euroa väitöskirjastaan psykologian alalta: The Finnish Investigative Instrument of Child Sexual Abuse. Machine Learning Applied to Criminal Investigations.

TkT Adriana Freites Aguilera saa 5 000 euroa väitöskirjastaan teknillisen kemian alalta: Epoxidation of vegetable oils – Process intensification for biomass conversion.

Vuoden opettaja -palkinto

Vuoden opettajaksi julistetaan liiketalouden lehtori Åsa Jakas. Palkinnon summa on 5 000 euroa.

Vuoden ohjaaja

Vuoden ohjaajia on kaksi, jotka palkitaan opiskelijoiden palautteen perusteella. Palkinto on 1 500 euroa.

VTT Patrik Söderberg, kehityspsykologian yliopisto-opettaja sekä
FT Pirkko Rautakoski, logopedian dosentti.

Åbo Akademi jakaa lisäksi kaksi opiskelijastipendiä henkilöille jotka opinnoissaan ovat osoittaneet ”tyydyttävää opintomenestystä ja jotka ovat toimineet Åbo Akademin hyväksi”.

Tänä vuonna 1 000 euron opiskelijastipendit saavat luokanopettajaopiskelija Julia Liewendahl ja kansantalouden opiskelija Matias Martelin.