Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Lisbeth Fagerström on uusi rehtori Åbo Akademin Vaasan yksikössä

Hoitotieteen professori Lisbeth Fagerström on nimitetty Åbo Akademin Vaasan yksikön rehtoriksi. Fagerström astuu eläkkeelle jäävän Göran Djupsundin tilalle.

Lisbeth Fagerström.

Lisbeth Fagerström on hoitotieteen professori Åbo Akademissa. Hän on lisäksi hoitotieteen professori norjalaisessa Sørøst-Norge -korkeakoulussa sekä hoitotieteen dosentti Örebron yliopistossa. Fagerström on tehnyt aktiivista tutkimusyhteistyötä Suomessa, Pohjoismaissa ja kansainvälisellä tasolla. Hänellä on pitkä kokemus eri asteiden koulutuksista ja johtotehtävistä niin Vaasan sairaanhoitopiirissä kuin ammattikorkeakoulu Noviassakin.

Vaasan yksikön rehtorin tehtäviin kuuluu Åbo Akademin yhteiskuntasuhteiden kehittäminen. Rehtorin tehtävä vie 30 % työajasta. Fagerströmin kausi alkaa 1.3.2018 ja kestää 31.7.2019 asti, jolloin koko rehtoraatin kausi päättyy. Vaasan yksikön rehtori on myös Åbo Akademin neuvottelukunnan puheenjohtaja Vaasassa.

– Åbo Akademin Vaasan yksikön rehtorina minulla on mahdollisuus vaikuttaa ja kehittää tiedekuntaamme, joka tarjoaa kandidaatti-, maisteri- ja tohtorintason koulutusta. Tahdon myös edistää tutkimusta kasvatustieteissä ja hyvinvointitieteissä eri tutkimushankkeiden kautta. Päämäärämme on olla aktiivinen yhteiskunnallinen toimija sekä yhteistyökumppani alueen korkeakouluille, Vaasan kaupungille, lähikunnille sekä alueen koulutus-, sosiaali- ja terveysalan toimijoille, sanoo Fagerström.

Yhteystiedot:
S-posti: lisbeth.fagerstrom@abo.fi