Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Koronavirustartuntoja opiskelijoiden keskuudessa Turussa

Turkulaiskorkeakoulujen opiskelijoilla on ilmennyt koronavirustartuntoja ja altistumisia.

Sairastuneiden tai altistuneiden joukossa on Turun yliopiston, Turun ammattikorkeakoulun ja Åbo Akademin opiskelijoita. Sairastuneita on parikymmentä. Sairastuneet ja altistuneet opiskelijat asuvat Turussa. Tartunnat tai altistumiset eivät tämänhetkisen tiedon perusteella liity opiskelijoiden toimimiseen kampuksilla.

Tartuntatautiviranomainen ja Tyks selvittävät altistumisketjuja. Kaikkiin altistuneisiin ollaan yhteydessä ja heille annetaan ohjeet karanteenista ja eristyksestä.

Turun kaupungin tartuntataudeista vastaava lääkäri Jutta Peltoniemi muistuttaa, että koronatilanteen hallitsemisen kannalta on tärkeää hakeutua koronatestiin lievissäkin oireissa.

Lisätietoja:

vs. ylilääkäri, Tartuntataudeista vastaava lääkäri Jutta Peltoniemi