Kirjoita tähän hakemasi!

Koronatartunta Åbo Akademin kampuksella Turussa

Åbo Akademissa on todettu koronatartunta. Turun kaupungin tartuntatautiviranomaiset selvittävät tilannetta ja altistuneita kartoitetaan.

Tartunnan saaneen lähipiiriin on oltu yhteydessä ja heidät on asetettu tartuntatautilain mukaiseen karanteeniin. Turun kampuksella olleita pyydetään seuraamaan vointiaan ja hakeutumaan koronatestiin, jos ilmenee lieviäkin koronaviruksen oireita. Koronaviruksen oirearvion voi tehdä sivulla omaolo.fi.

Opiskelijatapahtumat, jotka oli tarkoitus järjestää Arkenin sisäpihalla keskiviikkona 9.9. ja torstaina 10.9. on lykätty myöhempään ajankohtaan.

Tartunnan leviämisen estämiseksi muistutamme opiskelijoita ja henkilökuntaa edelleen seuraamaan sivulla www.abo.fi/covid19 olevia ohjeita. Sivua päivitetään tarvittaessa.