Kirjoita tähän hakemasi!

Emma Löfdahl on vuoden 2021 Ralf Törngren -palkinnon saaja

Åbo Akademin säätiön jakaman Ralf Törngren -palkinnon saa tänä vuonna Åbo Akademin opiskelija, kasvatustieteen kandidaatti Emma Löfdahl. Palkinto myönnetään vuosittain Åbo Akademin opiskelijalle tai työntekijälle, joka on opintojensa tai työtehtäviensä ohella toiminut ansiokkaasti Åbo Akademin tai sen ylioppilaskunnan kehittämiseksi. Palkintosumma on 6 000 euroa.

Emma Löfdahl on syntynyt Oravaisissa vuonna 1998 ja suorittaa parhaillaan Åbo Akademin Vaasan yksikössä varhaiskasvatuksen erityisopettajan opintoja. Hän valmistui varhaiskasvatustieteen kandidaatiksi kesäkuussa 2020 ja opiskelee nyt erityisopettajaksi maisteriohjelmassa.

Palkinnon perusteluissa kiitetään Löfdahlin sitoutumista yliopiston hyväksi tehtävään työhön sekä hänen hyvää organisointikykyään.

– Emma Löfdahl on vaativien lähiopintojen ja työharjoittelun ohella myös erinomaisella tavalla omistautunut Åbo Akademin hyväksi tehtävään työhön, toteaa Åbo Akademin rehtori Moira von Wright.

Löfdahl on opiskelun lisäksi toiminut aktiivisesti omassa aineyhdistyksessään ja Åbo Akademin ylioppilaskunnan edustajistossa. Lisäksi hän on osallistunut yliopiston yhteiseen kehittämistyöhön perustutkintolautakunnan varsinaisena jäsenenä ja yliopistokollegion varajäsenenä.

– On kiinnostavaa ja opettavaista toimia opiskelijoiden edustajana ja tutustua siihen, miten Åbo Akademi toimii. Arvostan sitä, että opiskelijatoverini ovat valinneet minut näihin toimielimiin, Löfdahl toteaa.

Ralf Törngren -palkinnon luovuttaa Åbo Akademin säätiön hallituksen puheenjohtaja, OTT Gisela Knuts säätiön valtuuskunnan kokouksen yhteydessä 17.5.2021 kello 17:00.

Åbo Akademin säätiö perusti Ralf Törngren -palkinnon vuonna 2001 kunnianosoituksena Ralf Törngrenin työlle säätiön, Åbo Akademin ja sen ylioppilaskunnan hyväksi. Ralf Törngren (1899–1961) oli Åbo Akademin säätiön varainhoitaja vuosina 1931–1948. Hän oli Ruotsalaisen kansanpuolueen kansanedustaja ja toimi sosiaali-, valtiovarain-, ulkoasiain- ja pääministerinä sekä puolueen puheenjohtajana. Törngren toimi myös kansantaloustieteen opettajana ja hänet vihittiin kunniatohtoriksi Åbo Akademin kauppakorkeakoulussa. Lisäksi hän osallistui aktiivisesti Turun kunnallispolitiikkaan.