Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Etäopiskelu jatkuu Åbo Akademissa myös syyslukukauden toisen jakson ajan

Rehtori Moira von Wrightin päätöksellä opetus jatkuu Åbo Akademissa etänä myös syyslukukauden toisen jakson ajan 28.10.–18.12.2020. Poikkeuksena tästä tietyt kurssit, joissa edellytetään läsnäoloa, kuten esimerkiksi laboratorioissa, klinikoilla ja käsityösaleissa järjestettävä opetus.

Ensimmäisen vuoden opiskelijat, jotka aloittivat opintonsa lähiopetuksella lukukauden alussa jatkavat toisen jakson aikana sekä lähi- että etäopinnoilla.

Åbo Akademin tutkijat ja henkilökunta sekä muut henkilöt, jotka ovat sidoksissa Åbo Akademiihin jatkavat töitään etänä.

– Viime viikot ovat osoittaneet, että covid-19-taudin leviäminen ei Suomessa suinkaan ole ohi. Vaikka kuinka toivoisimme voivamme palata kampuksen arkeen ja yhteisöllisyyteen on opiskelijoidemme ja henkilöstömme turvallisuus tärkeämpää, sanoo vararehtori Stefan Willför.

Willför korostaa, että kaikki lähiopetus järjestetään niin, että opiskelijoiden ja henkilökunnan terveys ja turvallisuus otetaan huomioon, mm. hyvän käsihygienian ja turvavälien avulla sekä käyttämällä kasvomaskeja. Åbo Akademi suosittelee myös, että opiskelijat ja henkilökunta ottavat käyttöön Koronavilkku-sovelluksen.

Lisätietoja syksyn opetusjärjestelyistä ja turvatoimista Åbo Akademissa löytyy osoitteesta www.abo.fi/covid19.

Lisätietoja:

Stefan Willför, vararehtori