Kirjoita tähän hakemasi!

Aktuellt

Åbo Akademin teknillistieteellinen koulutusala saa lahjoituksen TEKiltä

Tekniikan akateemiset TEK lahjoittaa Åbo Akademille 30 000 euroa.

Lahjoitus tehdään valtion vastinrahaohjelman puitteissa, mikä tarkoittaa, että valtio myöntää tietyn summan jokaista yliopistojen saamaa yksityistä lahjoituseuroa kohden kesäkuuhun 2022 asti jatkuvan kampanjan aikana.

Lahjoitus on osa TEKin 125-vuotisjuhlavuotta, jolloin järjestö lahjoittaa yhteensä 1,25 miljoonaa euroa niille suomalaisille yliopistoille, joissa opetetaan ja tutkitaan tekniikkaa ja luonnontieteitä.

Kerätyt varat tukevat Åbo Akademin koulutusta ja tutkimusta.

– Olemme todella kiitollisia lahjoituksesta. Se vahvistaa Åbo Akademin pyrkimyksiä löytää teknisiä ratkaisuja, joilla voidaan hillitä käynnissä olevaa ilmastonmuutosta ja luoda edellytyksiä puhtaalle ympäristölle ja kestävälle yhteiskunnalle, sanoo Patrik Henelius, luonnontieteiden ja tekniikan tiedekunnan dekaani.

Tutkimusprofiili Kestävän tulevaisuuden teknologiat on yksi Åbo Akademin tutkimuksen painopistealueista.