Kirjoita tähän hakemasi!

TESSU – Tehdään yhdessä ohjausta

TESSU

Aika:

1.10.2015–30.9.2018

Rahoittaja:

  • The project is financed by Osuva ohjaus which is part of the national ESF entirety Relevant know-how within the Ministry of Education and Culture

Koordinaattori/Päätoteuttaja:

JAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu

Budjetti:

1 070 384 €

Hankepartnerit/Osatoteuttajat:

  • HAMK Ammatillinen opettajakorkeakoulu
  • Åbo Akademi (guidance in Swedish)

Åbo Akademin osuus budjetista:

69 651 € (7%)

Yhteistyökumppanit:

  • KOHTAAMO (ESF) – project
  • OHTO – project for more efficient guidance
  • Koordinaatti – Developmentcenter for youth information- and guidancework http://www.koordinaatti.fi/sv
  • Ohjaamojen tuki – project: low treshold service for young people and cross-sectoral networkdevelopment in Southern Savo
  • OSMO – Multicultural knowhow to the Navigators

tessu projekt logo

TESSU tukee alueellisten ja paikallisten Ohjaamojen kehittymistä. Projekti tarjoaa räätälöityjä konsultointeja ja valmennuksia, joilla vahvistetaan Ohjaamojen palvelukykyä, yhteistyöosaamista ja moniammatillisia toimintatapoja. Valmennukset toteutetaan Ohjaamojen henkilöstölle ja taustaorganisaatioiden johdolle.

Ohjaamo on nuorten alle 30-vuotiaiden matalan kynnyksen palvelupiste. Toimintamalli rakentuu monialaisesti tietoa, neuvontaa, ohjausta ja tukea tarjoavasta Ohjaamosta sekä eri hallinnonalojen peruspalveluista ja laajasta yhteistyöverkostosta.

TESSU on Ohjaamoja varten:

  • Konsultointi, sparraus, fasilitointi ja valmennukset Ohjaamolle ja taustaorganisaation johdolle
  • TESSU räätälöi palvelut kunkin Ohjaamon tarpeiden mukaan (toteutustapa, sisällöt, kesto, aikataulu)
  • Myös ruotsinkielisiä valmennuksia.
  • Esimerkkiteemoja voivat olla
    – monialainen ja moniammatillinen yhteistyöosaaminen TNO-palveluissa
    – vertaisoppimisen ja sisäisen motivaation kehittäminen ja ylläpito Ohjaamotoiminnassa
    – koordinointi ja johtaminen Ohjaamoiden asiakastyön laatutekijänä.

TESSU:n tuki vie kohti näitä tavoitteita:

  • Ohjaamojen tuottamat TNO-palvelut ovat asiakaslähtöisiä, osallistavia sekä sujuvia
  • Toimijoiden roolit, ydinosaaminen ja yhdessä tekeminen on selkiytynyt
  • Asiakkaisiin kohdistuneet päällekkäiset toiminnat ovat vähentyneet ja asiakastyön mielekkyys ja tuloksellisuus on lisääntynyt.

https://www.jamk.fi/fi/Tutkimus-ja-kehitys/projektit/tessu/etusivu/

 

Ota yhteyttä

Satu Laitila

Planerare

satu.laitila@abo.fi

Puh. +358 469201968