Kirjoita tähän hakemasi!

Åbo Akademin osuus budjetista

196 686 € (49%)

Stig in2 logo

Vuosina 2017–2020 saatujen kokemusten (Stig in! Astu sisään! Come in!) perusteella hanke toimii YK: n lapsen oikeuksien yleissopimuksen ja ajatuksen mukaan, että lasten oikeudet ovat aikuisten velvollisuuksia.

Tavoitteena on, että toiminnan avulla voimme osallistua siihen, että Suomeen tulevat lapset ja nuoret eivät vain integroitu, vaan todella osallistuvat yhteiskuntaan. Haluamme auttaa varmistamaan, että lasten ja nuorten ääni kuuluu ja heidän etunsa otetaan huomioon kaikilla aloilla ja elimissä. Jotta he eivät olisi väliinputoajia. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi työskentelemme osaamisen kehittämisen kanssa, tuomme mukaan tutkimusta ja hyviä menetelmiä esitelläksemme niitä kaikille, jotka ovat aktiivisia integraatioprosessissa ja sitä varten.

Käynnistämme kolme monialaista kehitysprosessia Pohjanmaalla, Varsinais-Suomessa ja Uudellamaalla. Työskentelemme prosesseissa vanhempien kanssa MindSpring-ryhmämenetelmän avulla; kuinka tunnistaa ja tukea traumatisoituneita lapsia varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa ja kuinka tunnistaa luontaiset systeemiset epäoikeudenmukaisuudet meitä ympäröivissä säännöksissä, selventää heitä ja toivottavasti korjata ne.

Tulevina vuosina jatkamme myös työtä edellisellä verkkosivustollamme. Laadimme monikielisen artikkelikokoelman lasten ja nuorten integraatiosta ja julkaisemme kokemuksia prosesseistamme.

Tillbaka till projektsidan

Linda Ahlbäck