Kirjoita tähän hakemasi!

Ronald Österbacka jatkaa yliopistokollegion puheenjohtajana

Åbo Akademin uusi yliopistokollegio piti perustamiskokouksensa maanantaina 10. tammikuuta. Kollegio valitsi puheenjohtajakseen professori Ronald Österbackan, joka oli myös edellisen kollegion puheenjohtaja. Kollegion varapuheenjohtajaksi valittiin amanuenssi Kristina Granstedt-Ketola.

Kollegio nimitti myös uudet jäsenet valmisteluvaliokuntaan, joka valmistelee kollegion käsittelemät asiat. Valiokunnassa on kaksi puheenjohtajaa, yksi edustaja kustakin jäsenryhmästä. Valiokuntaan valittiin professori Elina Pirjatanniemi, apulaisprofessori (tenure track) Jan Antfolk ja tekniikan opiskelija Axel Wilson.

Kollegio järjestää tammikuun 20. päivänä kyselytunnin neljän rehtoriehdokkaan kanssa. Kysymys- ja vastauspuheenvuorot lähetetään suoratoistona koko yliopistoyhteisölle. Lisätietoja annetaan myöhemmin.

Yliopistokollegio valittiin viime syksynä kaudelle 1.1.2022-31.12.2024. Yliopistokollegio nimittää muun muassa yliopiston hallituksen, hyväksyy yliopiston tilinpäätöksen ja vuosikertomuksen sekä valitsee yliopiston tilintarkastajat.