Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Väitöskirja ihmisuhreista muinaispohjoismaisessa uskonnossa

FM Klas Wikström af Edholmin väitöskirja uskontotieteen alalta esitetään julkisesti tarkastettavaksi Åbo Akademin humanististen tieteiden, psykologian ja teologian tiedekunnassa perjantaina 4.12.2020.

Väitöskirjan otsikkona on Människooffer i myt och minne. En studie av offerpraktiker i fornnordisk religion utifrån källtexter och arkeologiskt material.

Klas Wikström af Edholm väittelee tohtoriksi Åbo Akademissa perjantaina 4. joulukuuta 2020 klo 13. Vastaväittäjänä toimii dosentti, tutkija Torun Zachrisson, Tukholman yliopisto, Ruotsi ja kustoksena professori Marcus Moberg, Åbo Akademi.

Yleisö on tervetullut seuraamaan väitöstilaisuutta etänä tämän linkin kautta. Käytännön ohjeet alla.

Klas Wikström af Edholm on syntynyt 23.2.1988 Tukholmassa, Ruotsissa. Hän suoritti ylioppilastutkinnon 2007 Danderydin lukiossa, Ruotsissa, ja uskontohistorian mastertutkinnon 2015 Tukholman yliopistossa, sekä arkeologian maisterin tutkinnon 2017 Tukholman yliopistossa.

Klas Wikström af Edholm on tavoitettavissa puhelimitse numerosta +46 762 787 675 ja sähköpostitse osoitteesta klas.wikstromafedholm@abo.fi.

Väitös on sähköisessä muodossa Doriassa.

Klas Wikström af Edholm (kuvaaja: Vilhelm Stokstad).

Klikkaamalla kuvaa saat ladattua painokelpoisen kuvan väittelijästä.
Kuva on tiedotusvälineiden vapaasti käytettävissä.

Käytännön ohjeet tohtorinväitöstilaisuuden seuraamiseksi etänä

Jotta voisit seurata tohtorinväitöstilaisuutta etänä, tarvitset ohjelman nimeltä Zoom tai Google Chrome -selaimen. Sinun ei tarvitse luoda Zoom-tiliä voidaksesi seurata väitöstilaisuutta. Jos asennat Zoom-sovelluksen tulee sinun napauttaa tapahtuman linkkiä (yllä) ja hyväksyä, että Zoom avaa linkin.

Tilaisuuden lopussa yleisö saa mahdollisuuden esittää kysymyksiä. Jos sinulla on kysymys, ilmoita siitä käyttämällä ”Raise Hand” -toimintoa. Valmistaudu etukäteen: varmista, että tietokoneessasi on mikrofoni, tai muotoile kysymys valmiiksi tekstitiedostoon, josta sitten voit kopioda sen Zoomin keskusteluosioon kun saat luvan kysymyksen esittämiseen.