Kirjoita tähän hakemasi!

Åbo Akademi
Väitös

Väitös Terry Pratchettin Kiekkomaailma-romaanien innoittamasta fandomista

FM Jakob Löfgrenin väitöskirja pohjoismaisen folkloristiikan alalta esitetään julkisesti tarkastettavaksi Åbo Akademin humanististen tieteiden, psykologian ja teologian tiedekunnassa perjantaina 26.1.2018.

Väitöskirjan otsikkona on …And Death proclaimed ‘Happy Hogswatch to all and to all a good night’ Intertext and Folklore in Discworld-fandom ja se käsittelee Terry Pratchetin Kiekkomaailma-kirjasarjan synnyttämää fanikulttuuria ja erityisesti Wincanton-nimisessä kaupungissa vuosittain järjestettävää Hogswatch-juhlaa.

Jakob Löfgren väittelee tohtoriksi perjantaina 26. tammikuuta 2018 klo 13 osoitteessa auditorio Salin, Axelia, Piispankatu 8, Turku. Vastaväittäjänä toimii FD Tuomas Hovi, Turun yliopisto ja kustoksena apulaisprofessori Lena Marander-Eklund, Åbo Akademi.

Jakob Sebastian Löfgren on syntynyt 19.7.1984 Sollentunassa, Ruotsissa. Hän suoritti ylioppilastutkinnon 2003 Vasaskolanissa, Gävlessä, Ruotsissa ja filosofian maisterin tutkinnon Åbo Akademissa.

Jakob Löfgren on tavoitettavissa puhelimitse numerosta 045 259 3613 ja sähköpostitse osoitteesta jlofgren@abo.fi.

Jakob Löfgren
Klikkaa kuvaa saadaksesi esiin painokelpoisen version kuvasta.

Ystävällisin ÅA-terveisin,
Mia Henriksson