Kirjoita tähän hakemasi!

Uusia koronatartuntoja opiskelijoiden keskuudessa Turussa

Useissa turkulaisissa korkeakouluissa on viime päivinä todettu koronatartuntoja opiskelijoiden keskuudessa. Moni opiskelija on siis saattanut altistua virukselle.

Turun kaupungin tartuntatautiviranomaiset selvittävät tilannetta ja ottavat yhteyttä altistuneisiin.

Viime viikolla Turussa todettiin ensimmäinen koronatartunta Åbo Akademin opiskelijoiden parissa, ja nyt on siis todettu toinen tartunta, tämäkin Turussa.

Tartuntatautiviranomaiset kehottavat kaikkia, jotka ovat osallistuneet viime aikoina opiskelijatapahtumiin Turussa seuraamaan vointiaan ja hakeutumaan koronatestiin, jos ilmenee lieviäkin koronaviruksen oireita. Koronaviruksen oirearvion voi tehdä Omaolo-palvelussa osoitteessa www.omaolo.fi. Turkulaiset voivat myös ottaa yhteyttä Turun koronaneuvontapuhelimeen. (p. 02 266 2714, arkisin klo 8–15).

Tartuntatautiviranomaiset kehottavat opiskelijajärjestöjä perumaan kaikki tapahtumat kampuksella seuraavan kahden viikon ajan. Åbo Akademin ylioppilaskunta tukee kehotusta ja tulee olemaan yhteydessä opiskelijajärjestöihin.

Åbo Akademi seuraa tilannetta ja päivittää tarvittaessa sivulla www.abo.fi/covid19 olevia turvallisuusohjeita. Koronaan sairastuneita opiskelijoita pyydetään ilmoittamaan asiasta omaopettajalleen. Henkilökunnan kuuluu sairastumistapauksessa olla yhteydessä lähimpään esimieheen. Åbo Akademi suosittelee kaikkia opiskelijoita ja henkilökuntaan kuuluvia ottamaan käyttöön Koronavilkku-sovelluksen.

Lisätietoja:
Vs. ylilääkäri, tartuntataudeista vastaava lääkäri Jutta Peltoniemi