Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Tohtorinväitös vaikuttajamarkkinoinnista

EM Carolina Stubbin väitöskirja kansainvälisen markkinoinnin alalta esitetään julkisesti tarkastettavaksi Åbo Akademin yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunnassa 18.6.2019.

Väitöskirjan otsikkona on The Gray Zone in Marketing – Consumer Responses to Influencer Marketing.

Väitöskirjatyö tutkii kuluttajien reaktioita eri sisältöihin vaikuttajamarkkinoinnissa. Vaikuttajamarkkinointi on nykyaikainen markkinoinnin muoto, jossa yritykset tai organisaatiot tekevät yhteistyötä henkilöiden kanssa, joilla on voimakas vaikutus sosiaalisessa mediassa tuotteiden tai palvelujen markkinoinnissa. Tällainen mainonta on tullut suosituksi siksi että kuluttajat viettävät yhä enemmän aikaa sosiaalisessa mediassa seuraamalla suosittuja vaikuttajia. Vaikuttajamarkkinoinnilla yritykset pyrkivät hyödyntämään vaikuttajien kykyä luoda tietoa brändistä ja tuotteista. Tutkimustulokset tuovat uutta tietoa vaikuttajamarkkinoinnin eri keinoista jotka lisäävät kuluttajien myönteistä reaktiota.

Carolina Stubb väittelee tohtoriksi tiistaina 18. kesäkuuta 2019 klo 12 osoitteessa Stora Auditoriet, ASA, Vänrikinkatu 3, Turku. Vastaväittäjänä toimii professori Sara Rosengren, Handelshögskolan i Stockholm, Ruotsi ja kustoksena professori Malin Brännback, Åbo Akademi.

Carolina Stubb on syntynyt 20.2.1988 Turussa. Hän suoritti ylioppilastutkinnon 2007 Pargas Svenska Gymnasium -lukiossa ja EM-tutkinnon 2014 Åbo Akademissa.

Carolina Stubb on tavoitettavissa puhelimitse numerosta 0400 134 543 ja sähköpostitse osoitteesta carolina.stubb@abo.fi.

Väitös on sähköisessä muodossa Doriassa:
www.doria.fi/handle/10024/169375?locale=lfi.

Carolina Stubb

Klikkaamalla kuvaa saat ladattua painokelpoisen kuvan väittelijästä.
Kuva on tiedotusvälineiden vapaasti käytettävissä.