Kirjoita tähän hakemasi!

Palkintojenjako Åbo Akademin lukuvuoden avajaisten yhteydessä

Palkintoja ja apurahoja jaettiin Åbo Akademin lukuvuodenavajaisten yhteydessä Vaasassa (6.9.2023) seuraavasti Harry Elvingin rahastosta, ja Ann-Mari Finnilän rahastosta:

Vaasa

Palkinto positiivisen työympäristön kehittämisestä (Harry Elvingin rahasto)

Palkinnonsaajaksi positiivisen työympäristön kehittämisestä julistetaan Camilla Forsberg, elinikäisen oppimisen keskuksen (CLL) va. varajohtaja ja koulutuspäällikkö. Palkinnon summa on 3 000 euroa.

Vuoden ohjaaja (Harry Elvingin rahasto)

Vuoden ohjaaja on kasvatustieteen yliopisto-opettaja Camilla Svens-Liavåg. Vuoden ohjaaja palkitaan opiskelijoiden palautteen perusteella. Palkinto on 2 500 euroa.

Ann-Mari Finnilän palkinto systemaattisesti kehitetystä yhteistyöstä työ- ja elinkeinoelämän kanssa

Experience Lab -laboratorion toiminnanjohtaja Yvonne Backholm-Nyberg saa vuoden Ann-Mari Finnilän palkinnon systemaattisesti kehitetystä yhteistyöstä työ- ja elinkeinoelämän kanssa. Palkinnon summa on 5 000 euroa.

Ann-Mari Finnilän palkinto kansainvälisille opiskelijoille (maisterista työntekijäksi)

Sosiaalitieteiden yliopistonlehtori Farida Anwar saa Ann-Mari Finnilän palkinnon kansainvälisille opiskelijoille. Palkinto myönnetään opiskelijasta henkilökuntaan siirtyvälle kansainväliselle opiskelijalle. Palkinnon summa on 5 000 euroa.

Tänä vuonna Högskolestiftelsen i Österbottenin 2 000 euron opiskelijastipendit saavat Felicia Gustafsson ja Frida Warg.  500 euron opiskelijastipendit saavat Sofie Westerlund, Pinja Levonen, Johanna Selenius,  Sara Lågland, Molly Feiring, Moa Kakkuri, Peggy Johansson,  Anna Carlson, Cilla Dalkvist, Sofia Klåvus, Vanessa  Björklund ja Sara Storbäck..

Turku

Vuoden ohjaaja (Harry Elvingin rahasto)

Vuoden ohjaajia on kaksi, heidät palkitaan opiskelijoiden palautteen perusteella. Palkinto on 2 500 euroa:
Kasvatustieteen yliopisto-opettaja Camilla Svens-Liavåg (Vaasa) ja kauppatieteiden yliopisto-opettaja Otto Salo.

Vuoden opettaja (Harry Elvingin rahasto)

Vuoden opettajaksi julistetaan solubiologian apulaisprofessori Diana Toivola. Palkinnon summa on 6 000 euroa.

Vuoden koulutuksen visionääri ja kehittäjä (Harry Elvingin rahasto)

Vuoden koulutuksen visionääriksi ja kehittäjäksi julistetaan kauppatieteiden professori Anna-Greta Nyström. Palkinnon summa on 6 000 euroa.

Tunnustus uuden tutkimuksen merkittävästä popularisoinnista / työstä Åbo Akademin yliopiston tunnettuuden lisäämiseksi yhteiskunnassa (Harry Elvingin rahasto)

Palkinnon uuden tutkimuksen erinomaisesta tunnetuksi tekemisestä ja työstä Åbo Akademin yliopiston tunnettuuden lisäämiseksi yhteiskunnassa saa Husön biologisen aseman amanuenssi Tony Cederberg. Palkinnon summa on 3 000 euroa.

Vuoden Tutkijapalkinto (Harry Elvingin rahasto)

FT Salla Aldrin Salskov saa 5 000 euroa väitöskirjastaan sukupulentutkimuksen alalta: ”Struggling with the personal: On epistemic habits in queer and feminist theory”.
FT Robert Lassfolk saa 5 000 euroa väitöskirjastaan orgaanisen kemian alalta: ”Acyl group migration in carbohydrates: Migration within the saccharide unit and across the glycosidic linkage”.

Vuoden väitöskirjan ohjaajan palkinto (Harry Elvingin rahasto)

Vuoden väitöskirjan ohjaaja on yliopistonlehtori Camilla Kronqvist. Hän toimi FD Salla Aldrin Salskov pääohjaajana. Palkinto on 2 000 euroa.