Kirjoita tähän hakemasi!

Monet opiskelijat ovat altistuneet koronatartunnalle

Turussa on kuluneen viikon aikana todettu runsaasti korona-altistumisia opiskelijoiden keskuudessa. Tartuntaketjut vaikuttavat keskittyneen tiettyihin paikkoihin.

Haluamme muistuttaa kaikkia, opiskelupaikkakunnasta riippumatta, että nyt on erittäin tärkeää vähentää samassa tilassa muiden kanssa oleminen minimiin. On myös tärkeää käyttää maskia ja pitää mielessä uusien tartuntojen ehkäiseminen.

Tulemme kokoamaan tietoa mm. keskustelutuesta ja muista palveluista www.abo.fi/covid19-sivulle.

YTHS, oppilaitospsykologit, oppilaitospapit ja Nyyti ovat myös saatavilla.

Turun kaupungin tartuntatautiviranomaiset ovat selvittäneet tartuntaketjuja. Jäljitystyö on vielä kesken. Tartuntojen ja altistumisten määrä tulee todennäköisesti vielä kasvamaan.

Tartuntaa on todettu seuraavissa kohteissa:

• Turun Ylioppilaskylä, useat kohteet sekä itä- että länsipuolella
  • Turun kaupungin omistama Retrodom Luolavuoressa
  • Ylioppilaskyläsäätiön asuntola Krööpilänkadulla Varissuolla

Koronapositiivisia henkilöitä on ollut myös seuraavissa kohteissa:

• Old Irish Bar 6.3.
  • Espresso House Hansa 7.3.
  • Educarium Campus Sport Gym 11.3.
  • Ylioppilaskylän sauna 11.3.
  • Turku International School 12.3.

Koronantorjuntabussi tekee koronatestejä Ylioppilaskylässä la–su 20.–21.3. klo 11–14 osoitteessa Inspehtoorinkatu 3 C. Bussissa pääsee maksuttomaan koronavirustestiin ilman erillistä lähetettä.

Löydät Åbo Akademin koronavirukseen liittyvät ohjeet sivulta: www.abo.fi/covid19