Kirjoita tähän hakemasi!

Kampanjamme on kerännyt 6 miljoonaa euroa – lahjoita viimeistään 30.6.

Åbo Akademin valtiolliseen vastinrahaohjelmaan kuuluva varainhankitakampanja on nyt tuottanut yli kuusi miljoonaa euroa. Rajapyykki rikottiin Suomen Ekonomien 40 000 euron lahjoituksella viime viikon loppupuolella. Kerätty summa on tällä hetkellä 6 018 193 euroa.

– Tämä on fantastinen tulos. Viime vuodet ovat olleet haastavia kaikille ja asetimme kampanjalle kohtuullisen viiden miljoonan euron tavoitteen, sanoo Åbo Akademin rehtori Mikael Lindfelt.

– Olemme todella kiitollisia ja toivomme samalla, että mahdollisimman moni vielä osallistuu korkealaatuisen ruotsinkielisen koulutuksen ja kestävän tulevaisuuden tutkimuksen turvaamiseen. Jokainen osallistuminen on tervetullut.

Lahjoituksia Åbo Akademille voi nyt myös antaa MobilePayllä numeroon 24762. Muita tapoja osallistua kampanjaan löytyy sivulta www.abo.fi/lahjoita.

Valtiollinen vastinrahaohjelma loppuu 30. kesäkuuta 2022. Ohjelman mukaan valtio myöntää tietyn summan jokaista yliopistojen saamaa yksityistä lahjoituseuroa kohden.