Kirjoita tähän hakemasi!

Lehdistötiedote

Åbo Akademissa käynnistyy kansainvälinen maisteriohjelma tietotekniikan alalla

Åbo Akademin Vaasan kampuksella on syksystä alkaen mahdollista suorittaa tietotekniikan maisteriopinnot englanniksi kansainvälisessä koulutusohjelmassa. Koulutusohjelmaan otetaan kymmenen opiskelijaa, ja hakuaika on tammikuussa.

Koulutus laajentaa Åbo Akademin jo olemassa olevaa, Turussa järjestettävää informaatioteknologian kansainvälistä maisterikoulutusta. Uuden suuntautumisvaihtoehdon toivotaan houkuttelevan ennen kaikkea kansainvälisiä opiskelijoita, jotka jo opiskelevat jossakin Pohjanmaan oppilaitoksista, kuten Yrkeshögskolan Novia, Vaasan ammattikorkeakoulu VAMK tai Centria ammattikorkeakoulu. Koulutus sopii myös työelämässä oleville henkilöille, jotka ovat suorittaneet IT-alan tai sitä vastaavan kandidaatintutkinnon ja joille maisterintutkinnosta voisi olla apua uralla etenemiseen.

Tietotekniikkaan suuntautunut maisteriohjelma on kaksivuotinen ja suunniteltu niin, että pääasiassa etäopetuksena järjestettäviä, Turun IT-koulutukseen kuuluvia kursseja on mahdollista suorittaa joustavasti. Koulutus sopii siis hyvin myös niille, jotka haluavat yhdistää työssäkäynnin ja opiskelun.  Vain muutama kurssi edellyttää läsnäoloa Vaasan Academillissä, mutta opiskelijoilla pitää kuitenkin olla mahdollisuus käydä säännöllisesti kampuksella.

– Suomen teollisuus tarvitsee osaavaa työvoimaa, ja erityisesti Vaasan seudun teollisuusyritysten panostukset laajenevaan energiaklusteriin lisäävät IT-alan korkeakoulutettujen kansainvälisten työntekijöiden kysyntää. Tämä on hyvä mahdollisuus suorittaa tietotekniikan maisteriopinnot Vaasassa, sanoo maisteriohjelmasta vastaava Marina Waldén.

Maisteriohjelmaan haetaan 4.–18.1.2023 studieinfo.fi-alustan kautta. Koulutus alkaa syksyllä 2023.

Lisätietoja:
Marina Waldén, maisteriohjelmavastaava
S-posti marina.walden@abo.fi

Lue lisää täältä: https://www.abo.fi/en/study-programme/masters-degree-programme-in-information-technology/