Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

12.4.2018

Åbo Akademin opiskelijat voivat nyt pätevöityä sosiaalityöntekijöiksi Turun yliopiston kautta

Åbo Akademin ja Turun yliopiston välinen yhteistyösopimus antaa Åbo Akademin sosiaalipolitiikan opiskelijoille mahdollisuuden ensi syksystä lähtien pätevöityä sosiaalityöntekijöiksi. Molempien yliopistojen rehtorit allekirjoittavat toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen keskiviikkona 18 huhtikuuta Åbo Akademin päärakennuksessa klo 12.15.

Sopimuksen mukaan Åbo Akademilla on kymmenen opiskelijapaikkaa ja opinnot järjestetään sekä paikan päällä Turussa ja Vaasassa että etänä e-kursseina. Opintojen luento- ja kirjallisuuskielenä on pääasiassa suomi mutta tentit sekä opinnäytetyöt on mahdollista kirjoittaa ruotsiksi.

Yhteistyö toimii periaatteessa kuin yliopistojen välinen JOO-sopimus, jossa sosiaalityö on erillinen 120 opintopisteen opintokokonaisuus. Osa sosiaalipolitiikan opinnoista saaduista pisteistä on myös mahdollista saada hyväksytyiksi sosiaalityön opintokokonaisuuteen.

Opiskelijat valmistuvat edelleen valtiotieteen maisteriksi Åbo Akademista, mutta voivat valmistumisen jälkeen anoa sosiaalityöntekijän pätevyyttä sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirastosta Valvirasta.

Lisätietoja:

Sosiaalipolitiikan professori Mikael Nygård