Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Åbo Akademi viettää uuden lukuvuoden avajaisia verkossa 2020

Lukuvuoden avajaiset ja Street festival järjestetään 3.9.2020. Molemmat tilaisuudet ovat kaikille avoimia.

Koronaviruksen takia Åbo Akademilla pyritään välttämään isoja kokoontumisia, joten lukuvuosi avataan tänä vuonna verkossa. Lukuvuoden avajaisjuhla järjestetään torstaina 3.9.2020 klo 13.15–n. 13.45. Ohjelmassa on rehtori Moira von Wrightin avajaispuhe, Åbo Akademin Ylioppilaskunnan puheenjohtajan Matias Martelinin tervehdys ja Elvings legat -palkinnonsaajien nimien julkistaminen.

Lukuvuoden avajaisiin voi osallistua osoitteessa www.abo.fi/inskription. Osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista eikä rekisteröitymistä.

Myöhemmin samana päivänä järjestetään jo perinteeksi muodostunut Åbo Akademin henkilökunnalle ja opiskelijoille suunnattu avajaisjuhla Street festival, johon voi osallistua myös vapaasti verkossa. Tilaisuus on klo 18.30–n. 20.10. Se lähetetään suorana Turun Logomosta.

Illan aikana yleisö pääsee seuraamaan monipuolista ohjelmaa, joka koostuu muun muassa haastatteluista ja keskusteluista, Bubbeli & The Runeberg Orchestran live-soitosta ja Åbo Akademin tutkimusprofiilien esittelyistä. Katsojat voivat myös osallistua peliin, jossa voi voittaa hienoja palkintoja. Festivaalia isännöivät Yle X3M -kanavalta tutut juontajat, Åbo Akademin alumnit Märta Westerlund ja Simon Karlsson.

Street festivaliin voi osallistua osoitteessa: https://events.icareus.com/fi/web/bright/player/event/custom?eventId=64820184. Osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista eikä rekisteröitymistä.