Kirjoita tähän hakemasi!

Åbo Akademi ryhtyy palauttamaan toimintojaan 14.5. alkaen

Åbo Akademi ryhtyy vaiheittain avaamaan toimintojaan kampuksella 14. toukokuuta alkaen.

Toimintojen palautus tapahtuu asteittain ja hallitusti, viranomaisten ohjeita ja rajoituksia noudattaen sekä muiden yliopistojen ja opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa yhdessä päätettyjen suuntaviivojen mukaan.

Suurin osa opetuksesta ja tutkimuksesta jatkuu kuitenkin etänä koko kevätlukukauden ajan.

Åbo Akademin johto työskentelee paraikaa luodakseen yksityiskohtaisen suunnitelman toiminnan asteittaiseksi palauttamiseksi.

– Tällä hetkellä keskitämme huomion kolmeen aiheeseen: Kirjastojen avaamiseen, tietyn opetuksen, kuten kouluissa tapahtuvan harjoittelun, järjestämiseen, ja tutkimuksen paluuseen kampuksen tiloihin, erityisesti sen tutkimuksen, jota ei voida suorittaa etänä, sanoo rehtori Moira von Wright.

– Tutkijamme tarvitsevat pääsyn laboratorioihin ja muihin välttämättömiin tiloihin, mutta tämän tulee tapahtua ololuhteissa, joissa edelleen vältämme tartunnan levittämistä.

Lisätietoja palautumissuunnitelmasta lähetetään henkilökunnalle ja opiskelijoille ensi viikon alussa.

Mahdolliset kysymykset pyydetään lähettämään sähköpostitse osoitteeseen coronainfo@abo.fi.

Tämän linkin kautta pääset lukemaan rehtorin blogikirjoituksen työstä Åbo Akademin toiminnan palauttamiseksi (ruotsiksi).

Tämän linkin kautta voit lukea Suomen yliopistojen rehtorineuvosto Unifi:n tiedotteen: Yliopistot valmistautuvat koronapandemian seuraaviin vaiheisiin – ”Hallituksen päätökset mahdollistavat yliopistojen turvallisen toiminnan poikkeusoloissa”