Kirjoita tähän hakemasi!

Mediakutsu

Åbo Akademi julkaisee juhlahistoriikin – Historiikki esitellään lehdistötilaisuudessa ja juhlaseminaarissa

LEHDISTÖKUTSU
Åbo Akademi
5.2.2018

Åbo Akademin 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi ryhmä eri tieteenalojen tutkijoita on laatinut kaksi artikkelikokoelmaa Åbo Akademin tutkimuksesta, koulutuksesta ja arjesta sadan vuoden ajalta. Historiikin läpi kantavana teemana on vuorovaikutus Åbo Akademin ja politiikan, kulttuurin sekä yhteiskunnallisten aatevirtausten välillä. Kaksiosaisen historiikin julkistamistilaisuus on osa juhlaseminaaria, joka järjestetään Turussa 13.2.2018 Vanhan Akatemiatalon juhlasalissa.

Tiistaina 13.2.2018 kello 11.30 alkavassa lehdistötilaisuudessa kerrotaan julkaistavasta historiikista tarkemmin. Tiedotusvälineiden edustajat toivotetaan tervetulleiksi tilaisuuteen, joka pidetään Åbo Akademin päärakennuksen 2. kerroksen kokoushuoneessa (Tuomiokirkontori 3, Turku).

Lehdistötilaisuudessa ovat paikalla Åbo Akademin kansleri Ulrika Wolf-Knuts, historiikkityötä johtanut tutkimusjohtaja Christer Kuvaja sekä toimittajat Anders Ahlbäck, Laura Hollsten ja Henry Nygård.

Lehdistötilaisuuden jälkeen tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita osallistumaan juhlaseminaariin, joka pidetään Vanhan Akatemiatalon juhlasalissa kello 13–15. Seminaarissa juhlapuhujana on professori Bengt Kristensson Uggla. Seminaarin jälkimmäisen tunnin ohjelmana on historiikkia käsittelevä paneelikeskustelu. Keskustelua johtaa Dan Lolax ja osallistujina ovat Anders Ahlbäck, Laura Hollsten, Bengt Kristensson Uggla, sekä Marianne Liljeström.

Tiedotusvälineillä on mahdollisuus saada historiikkiteokset veloituksetta etukäteen ennen lehdistötilaisuutta. Pyydämme osallistumisvahvistusta ja kirjatilausta 8.2. mennessä sähköpostitse osoitteeseen mia.henriksson@abo.fi.

Tervetuloa!

Ystävällisin terveisin,