Kirjoita tähän hakemasi!

Åbo Akademi avaa kurssinsa ukrainalaisille opiskelijoille

Åbo Akademi tukee Suomeen tulleita ukrainalaisia opiskelijoita tarjoamalla heille mahdollisuuden suorittaa yliopistokursseja maksutta.

Ukrainassa yliopistoissa opiskelleet, joiden opinnot ovat sodan vuoksi keskeytyneet, voivat hakea maksutta opiskelemaan yhtä tai useampaa kurssia Åbo Akademissa ns. erillisopintoina.

Erillisopintoja suorittavat opiskelijat voivat osallistua kursseihin samoin ehdoin kuin muutkin opiskelijat, mutta heillä ei ole oikeutta suorittaa tutkintoa.

Opiskelijat voivat valita kursseja tai kurssikokonaisuuksia kaikista neljästä tiedekunnasta. Åbo Akademin englanninkielisiä kursseja tarjotaan pääasiassa maisteritasolla, mutta joitakin kursseja tarjotaan englanniksi myös kandidaattitasolla.

Myös Åbo Akademin avoin yliopisto tarjoaa kurssejaan maksutta ukrainalaisille opiskelijoille.

– Monet opiskelijat ovat joutuneet pakenemaan sodan vuoksi, ja me yliopistoyhteisössä tunnemme tietenkin erityistä myötätuntoa heitä kohtaan ja haluamme tukea heitä. Tämä on yksi tapa. Åbo Akademi tekee kansallista yhteistyötä muiden yliopistojen kanssa tarjotakseen ukrainalaisille opiskelijoille ja tutkijoille mahdollisuuksia opiskella tai työskennellä Suomessa, sanoo vararehtori Stefan Willför.

Erillisopinnot ja avoimen yliopiston kurssit ovat yleensä maksullisia.

Lisätietoja kurssijärjestelyistä ja ilmoittautumisesta ukrainalaisille opiskelijoille.

Lisätietoja:

Stefan Willför, vararehtori, Åbo Akademi