Kirjoita tähän hakemasi!

Lehdistötiedote
1.3.2018
Åbo Akademi

Brita Maria Renlundin muistosäätiö lahjoittaa professuurin satavuotiaalle Åbo Akademille

Säätiön hallitus huomioi juhlavuottaan suurin lahjoituksin.

Brita Maria Renlundin muistosäätiö lahjoittaa varhaiskasvatuksen professuurin Åbo Akademin Vaasan yksikköön. Säätiön keskeisimpiin tehtäviin kuuluu yksityisen päivähoidon tukeminen, iltapäivätoiminta koululaisille sekä kesän virkistystoiminta lapsille.

Kuten Åbo Akademi, myös Brita Maria Renlundin muistosäätiö viettää satavuotisjuhlaansa tänä vuonna.

– Juhlistaaksemme juhlavuottamme tahdomme tehdä lahjoituksia, joista tulee tavalla tai toisella pysyviä. Tahdomme erityisesti tukea lastentarhanopettajankoulutusta, koska mielestämme on todella tärkeää, että pienet lapset saavat hyvän alun elämälleen, sanoo muistosäätiön toimitusjohtaja Gun Sandberg-Wallin.

Åbo Akademin rehtori Mikko Hupa iloitsee säätiön lahjoituksesta.

– Åbo Akademi kiittää lämpimästi hienosta lahjasta. Lahjoitus tulee vahvistamaan varhaiskasvatuksen opetusta ja tutkimusta merkittävästi. Tämä on kasvava koulutusala ja sen opiskelupaikkojen lukumäärääkin on nostettu. Varhaiskasvatus on tärkeässä kehitysvaiheessa juuri nyt, uusien opetussuunnitelmienkin myötä. Lahjoitus tulee aivan oikeaan aikaan, sanoo Hupa.

Åbo Akademin varhaiskasvatuksen oppiaine muuttaa ensi kesänä Pietarsaaresta Vaasaan ja sen myötä toiminta sijoittuu fyysisesti samoihin tiloihin muiden kasvatustieteiden kanssa Åbo Akademin kasvatustieteiden ja hyvinvointialojen tiedekunnassa. Professuuri käynnistetään tenure track -tehtävänä.

Lisätietoja:

• Rehtori Mikko Hupa, Åbo Akademi, puhelin: 0400 630 801
  • Toimitusjohtaja Gun Sandberg-Wallin, Brita Maria Renlundin muistosäätiö, puhelin: 0500 481025