Kirjoita tähän hakemasi!

Starkare tillsammans 2 – stöd för barnet inom småbarnspedagogiken / Vahvempia yhdessä 2 – lapsen tuki varhaiskasvatuksessa

15.5.2023–30.6.2025

Rahoittaja

• Utbildningsstyrelsen
  • Budjetti

125 296 €

Åbo Akademin osuus budjetista

125 296 € (100%)

I fortbildningen får deltagarna ökad kunskap och en samsyn kring stöd för barnet och hur allmänt, intensifierat och särskilt stöd förverkligas inom småbarnspedagogiken. I fokus är också den barn- och människosyn som genomsyrar verksamhetskulturen. Fortbildningen är tvåpråkig och utgår från lagen om stöd för barnets utveckling, lärande och välbefinnande och de reviderade Grunderna för planen för småbarnspedagogik 2022. Målgruppen är lärare inom småbarnspedagogik, barnskötare och andra med ett ansvar för stöd för barnet.

Siv Lundström

Cilla Nyman