Kirjoita tähän hakemasi!

HYVINVOIVA HOIVA – VÄLMÅENDE OMSORG – Työhyvinvointi ja muutosvalmiudet ikäihmisten sote-palveluissa

1.1.2019–31.12.2022

Koordinaattori/Päätoteuttaja

Åbo Akademi, Centret för livslångt lärande

Hankepartnerit/Osatoteuttajat

• Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Tammerfors universitet/Johtamisen ja talouden tiedekunta
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Rahoittaja

• Sosiaali- ja terveysministeriö
  • Euroopan sosiaalirahasto
  • Budjetti

1 123 864 €

Åbo Akademin osuus budjetista

338 466 € (30%)

Laadukkaan ikäihmisten hoivapalvelun varmistaminen on sosiaali-ja terveysalan ajankohtaisin haaste. Hoivahenkilöstö kohtaavat työssään suuria haasteita ja vaatimuksia, jotka vaarantavat henkilöstön jaksamista ja hyvinvointia. Hoivahenkilöstön hyvinvointi, sekä osaamisen ja muutosvalmiuksien kehittäminen ovat perusedellytyksiä, joilla varmistetaan ikäihmisille hyvää ja turvallista hoitoa.

HYVINVOIVA HOIVA – VÄLMÅENDE OMSORG – asiantuntijaverkosto tarjoaa tukea työhyvinvoinnin ja muutosvalmiuksien kehittämiselle hoivayksiköiden henkilöstölle. Kaksikielinen hanke kohdentuu ikäihmisten hoitoyksiköihin seuraavilla alueilla: Uusimaa, Pirkanmaa, Varsinais-Suomi ja Pohjanmaa.

HYVINVOIVA HOIVA – VÄLMÅENDE OMSORG -hanke tarjoaa asiantuntijaverkostonsa tuen ikäihmisten hoivaa tarjoaville työyhteisöille, kun tavoitteena on:

• kehittää työhyvinvointia omassa yksikössä uusien menetelmien avulla
    • parantaa henkilöstön kykyä hallita nykyajan muutoksista johtuvia haasteita
    • kehittää työprosesseja Lean- ja palvelumuotoilun menetelmien avulla
    • kehittää johtajuutta, joka edistää muutosvalmiutta ja työhyvinvointia

Hankkeen nettisivut abo.fi/hyvinvoivahoiva.

Yhteyshenkilö: