Kirjoita tähän hakemasi!

FITech ICT opinnot Åbo Akademissa 2020-2021

Päivitetty 1/2021.

Digitalisaatio muovaa työelämää ja yhteiskuntaa ylipäänsä. Ohjelmointi ja digitalisaation hallinta ovat uusia kansalaistaitoja, joiden kanssa jokainen joutuu kosketuksiin yhä kiihtyvällä tahdilla. Perusasioiden hallinta mahdollistaa laajemman ymmärryksen tulevaisuuden työelämän vaatimuksista ja antaa valmiudet jatkuvaan oppimiseen.

Puhuuko kollegasi kieltä, jota et ymmärrä?
(arr) => arr.slice()
sort(() => Math.random(}-0.5 =
Hebreiska?

Ehkä on aika päivittää digitaitojasi!

Retro Robot reading books

Åbo Akademi tarjoaa vaihtuvia kursseja sekä moduuleja FITech ICT opintoina.

Pääasiassa kaikki luennot striimataan ja/tai tallennetaan, joka mahdollistaa osallistumisen muilta paikkakunnilta sekä osittain myös omalla aikataululla.

Klikkaamalla kurssin nimeä saat lisätietoja.

Perusopinnot: Digital Kompetens (”tulevaisuuden digitaidot”) 2020-2021

Peruskurssien opetus järjestetään ruotsiksi (RUO). Moduulin tavoitteena on oppia perusteet digitalisaation mahdollisuuksista ja haasteista tulevaisuuden yhteiskunnassa. Moduuli toimii myös hyvin pohjana IT-alan koulutukseen. Lisäksi saat ilmaisen kielikylvyn ruotsin kieleen!

Moduuli koostuu 5 opintopisteen kandidaattitason -kursseista. Sinä päätät montako moduulin kursseista suoritat. Suosittelememme aloittamaan kursseista 1) Introduktion till informationsteknologi ja 2) Programmering I.

Moduuli koostuu kolmesta kokonaisuudesta:

Syventävä moduuli: Data Science 2020-2021

Kokonaisuus Data Science koostuu kolmesta kandidaattitason 5 opintopisteen kurssista.

Syventävä moduuli: Industrial Internet 2020-2021

Kokonaisuus Industrial Internet koostuu neljästä maisteritason 5 opintopisteen kurssista. Tämän vuoksi kokonaisuus sopii parhaiten henkilöille, joilla on aiempi tekninen koulutus, esimerkiksi koneinsinöörin tutkinto. Sinä päätät montako moduulin kursseista suoritat. Industrial Internet moduulin jälkeen voit hyvin jatkaa Cloud Services moduulin kursseihin.

Syventävä moduuli: Cloud Services 2020-2021

Kokonaisuus Cloud Services koostuu kolmesta maisteritason 5 opintopisteen kurssista. Tämän vuoksi kokonaisuus sopii parhaiten ihmisille, joilla on aiempi IT-alan koulutus ja jotka haluavat päivittää osaamistaan. Sinä päätät montako moduulin kursseista suoritat. Cloud Services -moduuli sopii hyvin suoritettavaksi Industrial Internet moduulin jälkeen.

Syventävä moduuli: Safety-critical and autonomous systems 2020-2021

Kokonaisuus Safety-critical and autonomous systems koostuu kolmesta maisteritason 5 opintopisteen kurssista. Tämän vuoksi kokonaisuus sopii parhaiten ihmisille, joilla on aiempi tekninen koulutus ja jotka haluavat päivittää osaamistaan. Sinä päätät montako moduulin kursseista suoritat.

Usein kysyttyjä kysymyksiä:

1. Olen täyttänyt hakemuksen ja vastaanottanut paikkani Opintopolussa. Koska saan lisätietoja kurssista?
    • Kurssitiedot lähetetään yleensä noin 2 päivää hakuajan päättyttyä tai viimeistään muutama päivä ennen kurssin alkua.
  2. Mistä löydän kurssin aikataulun?
  3. Mitä ovat SelfService, PEPPI, Moodle ja ViLLE?
    • SelfServicea käytetään ÅA käyttäjätunnuksen ja sähköpostin aktivointiin ja hallintaan
    • PEPPI ilmoittaudutaan kurssille ja voit tarkastella opinto-oikeuttasi. Toisinaan tietoa kurssista lähetetään PEPPI:n kautta.
    • Moodle on oppimisalusta, joka sisältää kurssitietoja, materiaalia, luentoja ja tehtäviä.
    • ViLLE on oppimisalusta, joka sisältää kurssitietoja, materiaalia, luentoja ja tehtäviä. Sitä käytetään muutamissa ohjelmointikursseissa.
  4. Miten saan siirrettyä opintopisteet omalle korkeakoululleni?
    • Kurssisuorituksia voi siirtää kansallisessa puro.joopas.fi -palvelussa. Kotikorkeakoulusi opinto-ohjaaja auttaa tarvittaessa.
  5. Miten saan todistuksen/Opintosuoritusotteen kurssista?
    • PEPPI palvelusta. Kirjaudu student.abo.fi ja mene HOPS välilehdelle (luettelo kursseistasi). Oikeassa yläkulmassa on ”Lataa opintosuoritusote (PDF)” -painike. Jos tarvitset allekirjoitetun version, saat sen pyydettäessä.

Päivitetty 12.8.2021