Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Tohtorinväitös matematiikan alalta

FM Niklas Wikmanin väitöskirja matematiikan alalta esitetään julkisesti tarkastettavaksi Åbo Akademin luonnontieteiden ja tekniikan tiedekunnassa perjantaina 11.12.2020.

Väitöskirjan otsikkona on Hilbert matrix, Volterra and weighted composition operators on Banach spaces of analytic functions.

Niklas Wikman väittelee tohtoriksi Åbo Akademissa perjantain 11. joulukuuta 2020 klo 13. Vastaväittäjänä toimii dosentti Hans-Olav Tylli, Helsingin yliopisto ja kustoksena professori Mikael Lindström, Åbo Akademi.

Yleisö on tervetullut seuraamaan väitöstilaisuutta etänä tämän linkin kautta. (Jos sinulta pyydetään koodia on se 550431.) Käytännön ohjeet alla.

Niklas Wikman on syntynyt 17.5.1991 Loviisassa. Hän suoritti ylioppilastutkinnon 2010 Kotka Svenska Samskolanissa ja FM-tutkinnon 2016 Åbo Akademi.

Niklas Wikman on tavoitettavissa puhelimitse numerosta 040 079 4140 ja sähköpostitse osoitteesta niklas.wikman@abo.fi.

Väitös on sähköisessä muodossa Doriassa.

Väittelijästä ei ole saatavilla kuvaa.

Käytännön ohjeet tohtorinväitöstilaisuuden seuraamiseksi etänä

Jotta voisit seurata tohtorinväitöstilaisuutta etänä, tarvitset ohjelman nimeltä Zoom tai Google Chrome -selaimen. Sinun ei tarvitse luoda Zoom-tiliä voidaksesi seurata väitöstilaisuutta. Jos asennat Zoom-sovelluksen tulee sinun napauttaa tapahtuman linkkiä (yllä) ja hyväksyä, että Zoom avaa linkin.

Tilaisuuden lopussa yleisö saa mahdollisuuden esittää kysymyksiä. Jos sinulla on kysymys, ilmoita siitä käyttämällä ”Raise Hand” -toimintoa. Valmistaudu etukäteen: varmista, että tietokoneessasi on mikrofoni, tai muotoile kysymys valmiiksi tekstitiedostoon, josta sitten voit kopioda sen Zoomin keskusteluosioon kun saat luvan kysymyksen esittämiseen.